נולד בקרקוב שבפולין ועלה לארץ בסוף שנות ה-40. בתחילת שנות ה-60 החל לעבוד כטכנאי מעבדה באולפני גבע. בהמשך הפך לצלם באולפנים וצילם יומנים וסרטי הסברה, ביניהם "אשדוד 1961" של הלגה קלר, "בנהלל" של מילק קנבל, "בדמייך חיי" של דוד פרלוב ו"שער הגיא" של דוד גרינברג. ב-1963 צילם את הסרט התיעודי הקצר "בירושלים" של דוד פרלוב, שנחשב לאחת היצירות המכוננות של הקולנוע האמנותי בישראל. ב- 1967 צילם את הסרט הקצר "לאט יותר" של אברהם הפנר, שנחשב לאחד הסרטים הקצרים החשובנים שנוצרו בארץ.
ב-1969 צילם את סרטו העלילתי הראשון: "לפני מחר" של אלידע גרא, הראשון שבוים על-ידי אישה בישראל. במהלך שנות ה-70 הפך לאחד הצלמים החשובים של הקולנוע הישראלי וצילם כמה מהקלאסיקות הגדולות שלו, ביניהן "אני אוהב אותך רוזה" (1972) ו"הבית ברחוב שלוש" (1973) של משה מזרחי, "מציצים" של אורי זוהר (1972), "הגלולה" של דוד פרלוב (1972), "מיכאל שלי" של דן וולמן (1975), "מבצע יונתן" של מנחם גולן (1977), "אסקימו לימון" של בועז דוידזון (1978) ועוד.
בסוף שנות ה-70 פצח בקריירה הוליוודית משגשגת, שהתחילה בסרט "האדומה הגדולה" של סמואל פולר (1978) והמשיכה עם להיטים כמו "שליחות קטלנית" (1984) ו"שליחות קטלנית 2" (1991) של ג'יימס קמרון, "רוח רפאים" של ג'רי צוקר (1990), "הנזירות בלוז" של אמיל ארדולינו (1992), "שעת שיא" של ברט ראטנר (1998) ועוד. ב-2006 צילם את סרטו האחרון "נחשים על מטוס", בבימויו של דיוויד אר. אליס, ופרש מתעשיית הקולנוע.
אדם גרינברג בספר הקולנוע הישראלי
----------
מראיין: מרט פרחומובסקי
צילום: עינב גיאת גוטמן / הקלטת קול: גילי פרידמן / ניהול הפקה: אביטל בקרמן
תל אביב, 25 בנובמבר 2019